Bånn gass hos Hyundai

Funksjon og forhandlernytte sto i fokus da Hyundai ønsket å rydde opp i «gammel moro».

I begynnelsen av 2017 startet vi vårt samarbeid med Hyundai. Selskapet hadde overtatt et gammelt og utdatert nettsted, som ikke var i stand til å underbygge og oppnå målene de har. De manglet tilgang til riktig ekspertise, og fra sluttbrukernes ståsted fremsto de uten en form for digital inngang til selskapet som fungerte, og som heller ikke ble utfordret. Den utfordret vi.

I tillegg ønsket Hyundai å bygge et nettsted for kunder og forhandlere, og ønsket derfor at «den gode kundereisen» måtte være utgangspunktet for hvordan nye hyundai.no skulle oppleves. For å gjennomføre kartlegging og analyser som underlag for implementering hentet vi inn vårt søsterselskap Northern Beat. Gjennom hele 2017 jobbet vi intensivt sammen, og har endelig oppnådd et resultat vi kan være stolte av.

I dag fremstår Hyundai annerledes, med et nettsted hvor forhandlere og brukere i langt større grad er satt i fokus. Sammen startet vi arbeidet med løpende forvaltning, stadig mindre optimaliseringstiltak og sakte men sikkert var vi i gang med det som må kunne kalles en «totalrenovering», basert på proaktiv forvaltning, godt vedlikehold og løpende support.

«Det har vært en glede å jobbe med Hyundai. Vi har møtt på spennende utfordringer, men sammen taklet det som har oppstått på veien mot mer velfungerende digitale tjenester.
Vi gleder oss til å komme med enda flere innspill og idéer til Hyundai fremover, og det skal bli gøy å se resultatene av arbeidet i tiden fremover.»

Sigve Fast – Ansvarlig utvikler

Hyundai opplevde umiddelbart etter lansering svært positive tilbakemeldinger på de nye nettsidene, både fra egne ansatte, forhandlere og kunder. Planene er lagt for å fortsette det gode samarbeid – både for å videreutvikle det som er allerede er bra, og for å ta de neste stegene mot «den gode kundereisen».

Vi gleder oss!